Name: vandguiden.jpg.
Vandguiden findes også som en – Lommebog for Vandmænd – med en kalenderdel og artikler for vandværker, landmænd og andre med interesse for rent drikkevand.
Her kan du følgende:
· Søge på ord, emner, artikler
· Læse de vigtigste love, bekendtgørelser
· Slå op i ordbøger
· Stille spørgsmål fra klassen til et fagpanel
vandguiden.dk findes faglige artikler om vand. Her findes også analyseordbog og svar på fagudtryk. Læs mere om Vandguiden.dk som site og lommebog. Mere information findes på selve skolesitet — bl.a. om hvordan man stiller spørgsmål på vandguiden.dk
Vandguiden.dk sætter fokus på samarbejdet mellem vandværker, producenter af grundvandet, leverandører og myndigheder.
Det er vigtigt, at dem som samarbejder om rent drikkevand også har let adgang til både den kendte grundlæggende viden og ny viden fra fx leverandørerne.
Med hjemmesiden vandguiden.dk får du et moderne redskab til at få let adgang til flere hundrede artikler om vandværksdrift.
På forsiden (øverst) kan du søge på fagord, som indgår i ordbøger, emneregistre samt faglige artikler fra tidligere årgange af vandguiden.